PIT start wervingscampagne studenten

STREEKNIEUWS- Met als motto #PakIT is PIT kinderopvang & onderwijs een campagne gestart om studenten op hogescholen te werven die als invalkracht willen werken op de buitenschoolse opvang. PIT vindt dat iedereen ontwikkelrecht heeft. In het kader hiervan biedt de organisatie studenten de mogelijkheid hun talenten binnen PIT verder te ontwikkelen en kinderen in aanraking te brengen met frisse ideeën.

Aan het werken van een student als invalkracht op de bso is wel een aantal restricties verbonden. Zo moet de student een opleiding volgen waarmee hij of zij conform de cao-kinderopvang in de branche aan de slag mag. Tevens is het noodzakelijk dat iemand 75 procent van zijn punten voor een bachelor heeft of een overgangsbewijs naar het volgende studiejaar.

PIT kinderopvang & onderwijs is enthousiast over de mogelijkheid om deze specifieke groep studenten een toffe bijbaan te kunnen bieden die de nodige euro’s oplevert “Enerzijds geven wij een groep jongeren de mogelijkheid hun talenten te benutten en ervaring op te doen in het werken met kinderen. Anderzijds komen de kinderen in contact met jonge mensen die nieuwe, frisse ideeën hebben,” zegt bestuurder Ad Vos van PIT kinderopvang & onderwijs.

Vanzelfsprekend krijgen de studenten begeleiding van ervaren pedagogisch medewerkers. “Bij PIT draait alles om de kinderen en de kwaliteit die we willen leveren. Daar blijven we altijd op toezien. Met #PakIT hopen we een vernieuwende manier te hebben gevonden om studenten met relevante opleidingen en kinderopvang een stapje dichterbij elkaar te brengen. Wij benutten hun talenten, helpen hen verder te ontwikkelen en leren op onze beurt ook weer van hen. Zo maken we gebruik van elkaars kwaliteiten en dat is in het belang van de toekomst van onze kinderen, de studenten en die van ons.”